Přihlášení

6 tipů proti unaveným očím

Jak najít úlevu od unavených očí?

Namáhání očí a jejich únava jsou problémem, který v současnosti postihuje mnoho lidí. Mnoho z nás musí trávit mnoho hodin denně zíráním na digitální obrazovky v práci, aniž bychom své oči chránili od jasu, což může být pro naše oči velmi škodlivé.

Unavené oči a namáhání očí mohou vést k bolestem hlavy, které přetrvávají dlouho po opuštění kanceláře. Přílišná námaha může také vyvolat pocit mravenčení v sítnici a dokonce vést ke křečím obličeje. Dalším příznakem je syndrom počítačového vidění, také známý jako digitální únava zraku. Všechny tyto příznaky jsou výsledkem únavy způsobené zíráním na obrazovku několik hodin v řadě.

Naštěstí existují způsoby, jak čelit tomuto jevu. V tomto článku si vysvětlíme, jak!

Co způsobuje unavené oči?

Oční únava je způsobena několika faktory souvisejícími s fungováním digitální obrazovky.

  • Jas:

    Představte si, že se několik hodin díváte na žárovku, spoustu dní v řadě. Je to podobné, jako když musíte každý den trávit mnoho hodin před počítačem.


  • Modré světlo:

    Modré světlo je všeobecně považováno za velmi škodlivé. Může dopomoci k některým očním onemocněním, například makulární degeneraci. Někdy, když náhle otočíte hlavu, uvidíte před očima černé skvrny: tento účinek je docela podobný makulární degeneraci, známé také jako VPMD, což je vizuální nemoc způsobená modrým světlem, která přichází s věkem. Lidé, kteří trpí makulární degenerací, obvykle vidí ve středu zorného pole černou tečku. Tato černá skvrna se zvětšuje, podle toho, jak se zrak degeneruje a to až do bodu, kdy nakonec zablokuje centrální část zorného pole. Abyste zabránili vniknutí modrého světla do očí, je dobré si pořídit brýle přizpůsobené pro práci s počítačem.


  • Koncentrace:

    Únava očí není způsobena samotnou obrazovkou, ale jejím sledováním. Na konci náročného dne je přirozené cítit napětí ve vašich očích. Stejný pocit můžete mít například po několika hodinách jízdy. Proto byste měli dělat pravidelné přestávky, jak při jízdě, tak i při práci.


  • Záblesky:

    Blikající světlo je obvykle důsledkem surfováním po internetu. Přechod z bílé barvy textového dokumentu do často tmavších nebo barevných odstínů webové stránky vytváří kontrast, který může způsobit napětí ve vašich očích.


causes of tired eyes

První kroky proti unaveným očím

Jak tedy můžeme OPRAVDU snížit únavu očí a namáhání očí? V dnešní době je těžké se nedívat na žádnou obrazovku …

  • Existují dva způsoby, jak bojovat s modrým světlem: Ujistěte se, že máte správné brýle. Kromě toho můžete v nastavení počítače a aktivovat takzvané noční zobrazení. Noční režim změní barvu obrazovky na mírně oranžový odstín a odfiltruje spoustu modrého světla.
  • Osvětlení obrazovky by mělo být sníženo, zejména pokud sedíte v temné místnosti. Jas obrazovky můžete snížit také v případě, že je obrazovka zasažena světelným zdrojem, a proto nepotřebuje tak silné vlastní podsvícení.
  • Neexistuje nic lepšího, co můžete udělat proti problémům s koncentrací, než pravidelné krátké přestávky během pracovního dne. Ujistěte se, že během přestávek děláte něco jiného, ​​než že se díváte na obrazovku svého PC nebo na mobil.

Pokud pravidelně trpíte pocitem unavených a namožených očí, použijte prosím oční kapky, to k odstranění napětí z očí..

Stále nejste spokojeni? Vyzkoušejte těchto 6 tipů proti unaveným a namáhaným očím!

  1. Plátky okurky:

    Klasická a osvědčená metoda je ochlazení víček plátky okurky. Vyjměte čerstvou okurku z lednice, nakrájejte dva tenké plátky a položte je na oční víčka. Plátky okurky nechte působit asi 10 minut. Okurka má chladivý, ale také zvlhčující účinek a to je přesně to, co unavené oči potřebují.


  2. Čajové sáčky:

    Pokud nemáte po ruce čerstvou okurku, můžete použít čajové sáčky. Heřmánek je vynikající volbou. Uvařte pár šálků a nechte čajové sáčky vychladnout v lednici. Poté je na deset minut položte na zavřená víčka.


  3. Studené lžíce:

    Své unavené a podrážděné oči můžete léčit také chladnými lžičkami. Vložte dvě lžíce do lednice na půl hodiny. Studený kov způsobí, že se vaše oteklé oči zklidní. Nikdy ale nedávejte lžíce do mrazničky! Citlivá kůže kolem očí by se spálila.


  4. Oční masáž:

    Masáž může také přinést úlevu. Jemně a opatrně poklepejte oční oblast prsty. Můžete také použít noční krém nebo gel. Kůže kolem očí je velmi tenká a citlivá, proto je důležité masírovat opatrně.


  5. Oční jóga:

    Vynikajících výsledků lze dosáhnout také pomocí oční jógy. Pokud provádíte několik cvičení každý den, posílíte jemné svaly očí.


  6. Oční kapky:

    Oční kapky lze použít k léčbě unavených a podrážděných očí. Protože unavené oči nevytvářejí dostatek slzné tekutiny, oční kapky pro ně mohou být úlevou. Máte-li však jakékoli pochybnosti při jejich použití, postupujte prosím podle pokynů v příbalovém letáku nebo se před jejich použitím obraťte na svého očního lékaře.


Máte nějaké další tipy, které by mohly být užitečné? Napište je do komentářů!



Líbí se vám tento článek? Podělte se se svými přáteli.

Leonie je vedoucí našeho blogu Lentiamo. Zkoumá lékařské texty, řeší složitá témata s našimi optiky a vytváří vzdělávací obsah pro náš blog, slovník pojmů a různé průvodce. Její specialitou je dělat složité záležitosti očního lékařství srozumitelnými pro naše čtenáře.

Komentáře

  • Tereza M.

    Už jste vyzkoušeli Ocutein Sensitive? To jsou skvělé kapky!! kdykoliv mám jakkýkoliv problém s očima, kápnu si jednu kapičku do každého oka a mám klid. nedám na ně dopustit!

    Odpovědět
    • Eva Varganová VašeČočky.cz

      Dobrý den, děkuji za Váš komentář. Jsme moc rádi, že jste s očními kapkami spokojená.

      Odpovědět

Údaje označené * jsou povinné

Nejprodávanější produkty